::: ΠΟΛΥΧΡΩΜΟΣ ΠΛΑΝΗΤΗΣ - COLOURFUL PLANET - ΕΚΔΟΣΕΙΣ - ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ::::::....
 
 
 
Εκδόσεις Πολύχρωμος Πλανήτης- Οι εκδόσεις μας
Gay Λογοτεχνία
Λεσβιακή Λογοτεχνία - Ποίηση
Τρανς Λογοτεχνία
LGBT Θέατρο - Κινηματογράφος - Τέχνες
LGBT Μελέτες- Δοκίμια
Λογοτεχνικά Χρονικά
Ποίηση
Αστυνομική λογοτεχνία
Photobooks
Κόμικ
Ημερολόγια
Περιοδικά
Οι Σελιδοδείκτες μας
Υπό Έκδοση
Βιβλιοπωλείο Πολύχρωμος Πλανήτης
Gay Λογοτεχνία
Gay Ποίηση
Gay Σεξουαλικότητα
Λεσβιακή Λογοτεχνία - Ποίηση
Transsexual Λογοτεχνία - Ποίηση
LGBT Θέατρο - Κινηματογράφος - Τέχνες
LGBT Δοκίμια - Βιογραφίες - Μαρτυρίες
Σεξουαλικότητα
BDSM Λογοτεχνία
Γενική Λογοτεχνία
Γκραβούρες
Παιδική λογοτεχνία
Συγγραφείς
Έλληνες Συγγραφείς
Ξένοι Συγγραφείς
Ξενόγλωσσα Βιβλία
Lesbian books
Gay Books
Transsexual Books
LGBT Books
Ταξιδιωτικοί Οδηγοί - Gay & Lesbian Guides
Spartacus Guides
Damron Guides(NEW)
Photobooks - Comics
Gmunder Gay Photobooks
Goliath Gay Photobooks
Art Books - Λευκώματα Τέχνης
Taschen Books
FotoFactory Gay Photobooks
Other Gay Photobooks
Lesbian Photobooks
Bel Ami Productions
Comic Gay Photobooks
Ralf Koenig Comics
Transsexual Photobooks
BDSM PHOTOBOOKS
Postcards
Ημερολόγια - Calendars 2011
Lesbian Calendars 2011
DVD
Gay DVD
Lesbian DVD
Transsexual DVD
Queer as Folk USA Series
Μουσικά DVD
Queer as Folk British Series
Six feet under - Γραφείο κηδειών Φίσερ
The L-Word
DVD Γενικού Ενδιαφέροντος
Comic DVD's
Gay Τηλεοπτικές Σειρές
Erotic Gay DVD
Bel Ami DVD's
K. Bjorn DVD's
RASCAL DVD's
Μουσικά CD
Ελληνική Μουσική
Soundtrack Ταινιών
Rainbow Είδη Δώρων
Σημαίες
Lesbian T-shirts
Βραχιόλια
Καρφίτσες
Mousepad
Αυτοκόλλητα
Πετσέτες
Ποτήρια - Κούπες
Βεντάλιες
Πορτοφόλια
Καπέλα
Ανοιχτήρια- Μπρελόκ
Rainbow κουκλάκια
ΛΕΣΒΙΑΚΕΣ ΚΑΡΤΕΣ
GAY ΚΑΡΤΕΣ
Φωτιστικά
Κηροπήγια
Άλατα-Καλλυντικά
ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ - ΤΥΠΟΣ
Λογοτεχνικά Περιοδικά
Ελληνικός LGBT Tύπος - Περιοδικά
Ξενόγλωσσος LGBT Tύπος - Περιοδικά
Ερωτικά Gay Περιοδικά
Πίνακες Ζωγραφικής
Gay Πίνακες
Λεσβιακοί Πίνακες
Αφιερώματα σε Gay, Λεσβίες, Transsexual Συγραφείς - Ποιητές - Καλλιτέχνες
Άλαν Χόλινγκχερστ
Πατρίτσια Χάισμιθ
Γουίλιαμ Μπάροουζ
R.W. Fassbinder
Λογοτεχνικός Διαγωνισμός
Διαγωνισμός Ποίησης 06-07
Διαγωνισμός Διηγήματος 2005
Λογοτεχνικές Εκδηλώσεις
Φωτογραφίες Εκδηλώσεων Πολύχρωμου Πλανήτη
Λογοτεχνικές Βραδιές
Συζητήσεις - Ομιλίες
Παρουσιάσεις νέων βιβλίων
LGBT Ειδήσεις - Δελτία Τύπου - Άρθρα
***HEADLINE NEWS***
Πολύχρωμες Ειδήσεις
LGBT ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΝΕΑ - ΤΕΧΝΕΣ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Δελτία Τύπου
Άρθρα
Τι έγραψε ο Τύπος για μας
Το σκίτσο της εβδομάδας
Clips - videos
Athens Pride 2007-Photos
Athens Pride 2008 - Videos
Τα LGBT σύμβολα
*** Σαν Σήμερα ***
LGBT People in History
Ιανουάριος
Φεβρουάριος
Μάρτιος
Απρίλιος
Μάιος
Ιούνιος
Ιούλιος
Αύγουστος
Σεπτέμβριος
Οκτώβριος
Νοέμβριος
Δεκέμβριος
Banners
Banners
 
Newsletter
Παρακαλούμε εισάγετε το e-mail σας αν θέλετε να καταχωρηθείτε στην λίστα αλληλογραφίας για να ενημερώνεστε μέσω e-mail για τις δραστηριότητές μας.
 
Aναζήτηση >> Εδέμ
 
Εδέμ
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: Ρουσοχατζάκης, Αντώνιος
ISBN:960-03-3341-6
ΕΚΔΟΣΕΙΣ:Καστανιώτης

Η σύντομη ιστορία την οποία αφηγείται στην Εδέμ ο 34χρονος Αντώνιος Ρουσοχατζάκης εκτυλίσσεται στο Παρίσι, στους κόλπους ενός θιάσου αγγλόφωνων (και στην πλειονότητά τους ερασιτεχνών) ηθοποιών, που οδηγούνται μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα σε παταγώδη αποτυχία. Ενας Αγγλος (ο Ριχάρδος), δύο Αμερικανοί (ο Σκοτ και η Γκλόρια), ένας Ιρλανδός (ο Τζόνι), ένας Ελληνας (ο Θοδωρής), ένας Αυστραλός (ο Αντριαν), μια Γαλλίδα (η Κολέτ) κι ένας Ασιάτης (ο Σεϊτσού) καλούνται να τα βγάλουν πέρα με το έργο του Αρθουρ Μίλερ Η Δημιουργία του κόσμου, που αποτελεί μιαν άγρια παρωδία του ομώνυμου βιβλικού μύθου και απευθύνεται σε ακροατές με προχωρημένα γούστα. Ο Ρουσοχατζάκης εικονογραφεί το θίασό του με τα μελανότερα χρώματα. Κανένα στην πραγματικότητα από τα μέλη του (με την εξαίρεση, ίσως, του σκηνοθέτη, ο οποίος δεν έχει, παρ' όλα αυτά, καλύτερη κατάληξη από τους υπόλοιπους) δεν ενδιαφέρεται ούτε για το έργο ούτε για το θέατρο. Ο ένας προσπαθεί να βγάλει όπως όπως χρήματα, ο άλλος ψάχνει μια καινούρια εμπειρία, ένας τρίτος δοκιμάζει να διασκεδάσει την πλήξη του, ενώ οι πρωταγωνιστές της ιστορίας, ο Θοδωρής και η Γκλόρια ή Εύα, αναζητούν έναν τρόπο για να πάνε πιο πέρα τη ζωή τους. Και ό,τι απομένει στο τέλος δεν είναι παρά η έντονη αίσθηση του περαστικού, του πεπερασμένου και του φευγαλέου σ' έναν κόσμο ο οποίος παραιτείται γρήγορα από τις όποιες διαθέσεις του για ρήξεις και τολμηρά διαβήματα.

Περίπλοκη σχέση με την κωμωδία

Αν στο πρώτο μυθιστόρημά του (Μπιμπερό με κόκα κόλα, 2000) ο Ρουσοχατζάκης ανοίγει παρτίδες με το μελόδραμα, δοκιμάζοντας μια διακριτική διακωμώδησή του, στην Εδέμ η σχέση του με την κωμωδία αναβαθμίζεται εμφανώς, αποκτώντας αίφνης πολύ πιο περίπλοκα και απαιτητικά χαρακτηριστικά. Ολα όσα λαμβάνουν χώρα στο βιβλίο ο αναγνώστης οφείλει να τα κοιτάξει υπό μορφήν αντεστραμμένου ειδώλου. Ο κοσμοπολιτισμός των ηρώων δεν είναι παρά μια γλυκερή γενέθλια νοσταλγία, οι ομοφυλοφιλικές επιδόσεις της Εύας και του Θοδωρή προετοιμάζουν έναν ανθόσπαρτο οικογενειακό βίο, οι σκηνικές ανατάσεις που επιβάλλει κατά καιρούς το θεατρικό κείμενο του Μίλερ ξεπέφτουν σε σπασμωδικές φιγούρες του βωβού κινηματογράφου, το λογοτεχνικό Σεν Ζερμέν του 1900 γίνεται ο τόπος μιας γρήγορης (όσο και παράφορης) ερωτικής συνεύρεσης στις τουαλέτες, τα εστιατόρια της υψηλής ή της εξωτικής γαστρονομίας προσφέρουν το χώρο τους για καθημερινούς καβγάδες μεταξύ ζευγαριών, ενώ τα μωρά και οι γέροι αποτελούν, με αφορμή την επαγγελματική δραστηριότητα των δύο κεντρικών ηρώων, μόνιμο στόχο γελοιοποίησης.

Οι αντεστραμμένες αυτές σχέσεις μπορεί να διατρέχουν απ' άκρου εις άκρον την Εδέμ, προδίδοντας ένα πνεύμα εύφορης αναρχίας, αλλά δεν είναι ο μοναδικός ορίζοντας της δράσης. Στην πρωτοπρόσωπη αφήγηση του Θοδωρή, διά μέσου της οποίας κινείται ολόκληρη η πλοκή, παρεισφρέει συχνά ένας δραματικός κυνισμός, που βάζει φρένο στην τάση της κωμικής διάστασης του βιβλίου για αποχαλίνωση των πάντων. Χωρίς πίστη, χωρίς ελπίδα και χωρίς αναμονή και πεποίθηση για οτιδήποτε, ο Θοδωρής εννοεί τη ζωή σαν το πέρασμα ενός κομήτη: όλα φεύγουν βιαστικά, και τα καλύτερα, πρώτα και από πολύ νωρίς -ας πορευτούμε, επομένως, εδώ και τώρα, όπως μπορούμε. Να, λοιπόν, γιατί οι έξαλλες καταστάσεις τις οποίες συναντούμε κάθε τόσο στις σελίδες της Εδέμ δεν βγάζουν μάτι και, το κυριότερο, δεν γίνονται πάραυτα νυσταλέες με τον υπέρβαρο όγκο τους. Επειδή ο Ρουσοχατζάκης κατέχει άριστα την τέχνη της ισόρροπης σύμμειξης. Στο πλαίσιο μιας ως εξ ορισμού έωλης αίσθησης της πραγματικότητας, όπου κάθε κίνηση και πράξη τελεί υπό την αίρεση της άμεσης διαγραφής της, οι άνθρωποι είναι συνεχώς τα αρνητικά αντίγραφα του ούτως ή άλλως ανεύρετου εαυτού τους. Γι' αυτό ο Ριχάρδος δεν ενοχλεί με το ακραία απωθητικό (και την ίδια στιγμή σκιώδες) παρουσιαστικό του, γι' αυτό οι ταυτόχρονες ερωτικές επαφές του Θοδωρή με τον Τζόνι και της Εύας με την Κολέτ δεν εκνευρίζουν με την έκδηλη συμμετρία τους, γι' αυτό οι ασταμάτητες προκλήσεις που συμβαίνουν επί σκηνής δεν προκαλούν με τις απιθανότητές τους.

Εξισορροπημένη τεχνική

Ανάλογες ισορροπίες εξασφαλίζει ο Ρουσοχατζάκης και για την αφηγηματική τεχνική του. Διάστικτες και πολλαπλής αγωγής λογοτεχνικές αναφορές, μοτίβα της γαστρονομικής κουλτούρας, σαδομαζοχιστικές παραπομπές, εικόνες θεάτρου μέσα στο θέατρο, καθώς και ανάκατες γεωγραφικές περιπλανήσεις δένουν γερά μεταξύ τους στο λόγο του πρωτοπρόσωπου αφηγητή και αναδεικνύουν καθαρά και με άνεση το μικροσύμπαν του. Προχωρώντας σε μια γενικότερη παρατήρηση, θέλω να τονίσω πως ό,τι στον Ρουσοχατζάκη μοιάζει τυχαία ριγμένο και μπερδεμένο, όπως και σχηματικό ή κραυγαλέο, κρύβει από πίσω του (τουλάχιστον στις περισσότερες περιπτώσεις) σοβαρή προετοιμασία και επεξεργασία. Ο κυνισμός, η γελοιοποίηση και το φανταχτερά απρόσμενο ή παράξενο δεν προβάλλουν ποτέ ως θέματα μαζικής κατανάλωσης. Χωρίς να στέκει μακριά από πρόσωπα και πράγματα που όλο και πιο τακτικά αφήνουν να περάσουν στα βιβλία τους οι νέοι πεζογράφοι, ο Ρουσοχατζάκης κατορθώνει να δώσει στην ευτέλεια, στην άγονη καθημερινότητα, στην έκπτωση και στη διατράνωση του τίποτε ένα ουσιαστικό, βαθύτερο νόημα: το νόημα μιας εποχής που, έχοντας πλήρη επίγνωση της σύγχυσης, της ασάφειας και της αρρυθμίας της, δεν παύει να αναλογίζεται με επιμονή τόσο τις εσώτερες διαθέσεις της όσο και το εξωτερικό της περιβάλλον, αναπροσαρμόζοντας διαρκώς τους όρους της αυτοκατανόησής της.

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΧΑΤΖΗΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ - 06/12/2002
   
τιμή: 10.00 Ευρώ
ποσότητα
Λεπτομέρειες
 
εισάγετε την κριτική σας Διαβάστε κριτικές αναγνωστών
 
 
ΠΟΛΥΧΡΩΜΟΣ ΠΛΑΝΗΤΗΣ - COLOURFUL PLANET: Ε. Αντωνιάδου 6, Πεδίον Άρεως ΑΘΗΝΑ Τ.Κ. 10434 - Τηλ. 210 8826600, 8826605 Fax 210 8826898
Πίσω Πάνω

powered by Marinet
copyright © 2004
Marinet Web design and development